ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti

MŠMT, výzva č. 56, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání

V letošním školním roce jsme se zapojili, jako většina škol v republice, do projektu s názvem Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti. Jak sám název napovídá, cílem projektu je zvýšit zájem žáků o knihy, o čtení knih, a hlavně porozumění jejich obsahu. Že děti přestávají v dnešní „počítačové“ době číst, vnímáme snad všichni, proto bychom jim měli, my dospělí, pomoci, pomoci jim najít ke knihám cestu zpět. Proč právě my? Protože my jsme jejich vzorem!

A to je pro nás, pedagogy, velký impuls a příležitost ukázat žákům, k čemu je kniha dobrá, proč by měli číst, a třeba že i kniha by měla mít v jejich životě své opodstatněné místo. Různými motivačními metodami se budeme v dílnách snažit o to, aby i slabší čtenář našel v četbě knih zalíbení, četl je s potěšením a rád, a naopak, aby zdatní čtenáři viděli v knize víc než jen příběh. Takovým čtenářům bychom chtěli ukázat, že čtení může znamenat nejen sdílení zážitků, tj. povídání si o přečtených knihách, o hlavních hrdinech, výměnu názorů a jejich obhajobu, ale také to, že četbou se rozvíjí jejich fantazie, slovní zásoba, kreativita. A když v dětech tuto touhu, touhu po čtení, probudíme, bude to ta nejhezčí odměna za naše snažení.

V naší práci jsme zatím napůl cesty, ale z  fotogalerie už teď můžete vidět, jak se nám v hodinách čtenářských dílen daří…


Napsala: Mgr. Pavlína Daňková  26. 11. 2015