ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Projektový den žáků 9. ročníku – trvale udržitelný rozvoj

Když v roce 1820 dánský fyzik Hans Christian Ørsted předvedl svůj slavný pokus, málokdo tušil, jak mocný nástroj dal do rukou dalším generacím. Vyrobit elektrickou energii nebylo ještě nikdy tak jednoduché. 

Žáci devátých ročníků se o tom mohli sami přesvědčit a zároveň se v krátkých, dvouhodinových, blocích dozvěděli, že "vyrábět" elektrický proud lze mnoha různými způsoby. Ty méně šetrné v budoucnu jistě opustíme a nahradíme je takovými, které nám pomohou zachovat vše, pro co je naše planeta tak krásným místem k životu. Ve skupinách tak zpracovávali odpovědi na záludné otázky a ve zbylém čase sestavovali papírový model své oblíbené elektrárny.

 Dále se žáci devátého ročníku věnovali výrobě plakátů na téma udržitelných zdrojů. Třída byla vždy rozdělena do čtyř skupin, každá skupina si vybrala jeden z následujících okruhů: udržitelná architektura, udržitelnost měst, udržitelná energetika nebo udržitelné zemědělství. Žáci se seznámili s hlavními problémy udržitelného rozvoje a pochopili, že hlavním cílem je dosáhnout takového rozvoje, který naplňuje potřeby přítomných generací, aniž by ohrozil schopnost naplňovat je i generacím budoucím.

Jaký vliv má na mladou generaci internet a hlavně sociální sítě? Při diskuzích na dané téma žáci zjistili, že vliv sociálních sítí je dost negativní. Dále si uvědomili, že nemají moc času na mezilidské vztahy, mají problém komunikovat mezi sebou, jsou nervózní, když nemají možnost pracovat na internetu, samozřejmě tráví málo času venku v přírodě a další důvody. V dalších aktivitách poznávali své okolí, chráněná území České republiky, jaký má vliv jen jeden člověk na přírodu ve svém okolí a jak ji může každý z nás chránit. 


Napsala: Mgr. Martina Rusnoková  28. 11. 2016