ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Projektový den - 8. ročník

Den plný překvapení, zážitků, poznatků, spolupráce a emocí. To vše si žáci 8. ročníku mohli prožít v pátek 18. 11. 2016, kdy se celý den konal v duchu projektu na ekologické téma Zlatá nit. Projektový den byl zaměřen na činnost naší vzácné hvězdy – Slunce. 

Projekt byl zajímavý také v tom, že žáci byli rozděleni do 6 skupin ze všech tříd 8. ročníku a ve vytvořených skupinách spolu museli pracovat a plnit zadané úkoly.

Program byl rozdělen do 6 stanovišť s různými aktivitami, kterými děti postupně procházely.

1. stanoviště: Klimatické podmínky (Mgr. David Pavelka)

  • žáci zde diskutovali o příčinách a důsledcích extrémních vlivů počasí, jak případné dopady výkyvů počasí zmírnit
  • závěr: vždy je nutno mít pravdivé informace o světě a z toho plyne potřeba se neustále vzdělávat a informovat

2. stanoviště: Rostliny (Mgr. Michal Karásek)

  • Jaký vliv má Slunce na rostliny? Jaké reakce můžeme na rostlinách pozorovat, jaké změny se dějí v souvislosti se slunečním zářením? – Takovými otázkami a ještě dalšími se žáci zabývali na tomto stanovišti
  • závěr: bez Slunce by rostliny nežily a my bychom nezažili tolik krásy

3. stanoviště: Sluneční záření (Ing. Renáta Bezděková)

  • žáci pracovali ve skupinách, seznámili se s tím, jak je záření důležité pro život na Zemi, co se děje při průchodu atmosférou a při dopadu na zemský povrch
  • ve skupinkách si žáci sestavili schéma průchodu slunečního záření, vyplnili pracovní list a zhlédli krátký film o využití sluneční energie zaměřený na budování slunečních elektráren

4. stanoviště: Potravní řetězce (Mgr. Jakub Šimůnek)

  • žáci pracovali s fotografiemi zvířat a rostlin a přiřazovali je do potravních řetězců, seznámili se s pojmy potravní pyramida, rozdíly mezi umělým a přírodním ekosystémem, proudění živin v ekosystému
  • závěr: vše souvisí se vším

5. stanoviště: Spektroskop (Mgr. Helena Daňková)

  • na tomto stanovišti se malí vědci pokusili sestavit spektroskop, kterým se zkoumá Slunce i vzdálené hvězdy
  • k výrobě spektroskopu postačil tmavý papír, staré CD, lepidlo a nůžky
  • závěr: žáci viděli rozklad světla na barvy duhy, tedy na fialovou, červenou, oranžovou, žlutou, zelenou a modrou

6. stanoviště: Emoce a příroda (Bc. Andrea Kožíšková)

  • cílem aktivit na tomto stanovišti bylo uvědomit si, jak může počasí ovlivnit naši náladu, náš celý den, jak reagujeme na různé projevy přírody: máme radost, když svítí Slunce, ale také strach při bouřce
  • závěr: i když si to neuvědomujeme, příroda nás ovlivňuje každý den

 Všichni jsme se bavili, prošli jsme si všemi možnými úkazy přírody a zjistili jsme, jak moc nás příroda provází a co vše v ní můžeme nalézt. Děkujeme učitelům za přípravu jednotlivých aktivit a dětem za příkladné chování a plnění úkolů. Jistě přivítáme další projektový den.

 


Napsala: Bc. Andrea Kožíšková, DiS.  01. 12. 2016