ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Novinky ze školy

Vážení rodiče a přátelé naší školy,

chtěli bychom vás informovat o některých novinkách. 

Nejdříve rozpočet města a plánované opravy. Letos máme peníze na vyřešení havarijního stavu oken a střechy na IV. patře 2. stupně.  Takže až skončí přípravná část, začneme znovu budovat. Předpokládám, že výměna všech oken v uvedeném prostoru a oprava střechy začne v polovině května. Pochopitelně to celé s sebou ponese zvýšené nároky na organizaci, sníží se komfort pro žáky i učitele, budeme muset zvýšenou měrou dbát na kázeň a zajištění bezpečnosti. Nedá se ale nic dělat, výměna oken je nutná – po zkušenostech z loňského roku, kdy okno vypadlo, se už nemůžeme dočkat.

Dále bych vás chtěla informovat, že jsme se zapojili do výzvy MŠMT č. 22 a budeme opět realizovat tzv. šablony.

Zatím ještě nemáme souhlas ministerstva, ale žádost je v pořádku a postoupila k závěrečnému posouzení, nic by nemělo stát v cestě definitivnímu schválení. V každém případě začínáme 1. února.

Na jedné straně zahajujeme další papírovou válku, ale na druhé straně můžeme pro školu získat služby v hodnotě zhruba 1 630 000 Kč.

Bohužel zároveň skončila i podpora pracovních pozic školních psychologů a speciálních pedagogů, takže v první řadě musíme peníze ze šablon získat na tyto služby. Zadali jsme si tedy poloviční úvazek psycholožky na příštích 24 měsíců (jde o oblast personální podpory).

Další šablony čerpáme z oblasti zvané osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů, kde jsme se rozhodli absolvovat vzdělávání pro všechny pedagogy formou 16  a 32 hodinových bloků a společné sborovny, to vše  v čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti, cizích jazycích a inkluzi. Bude to náročné na náš volný čas i na organizaci např. zástupů za nepřítomné učitele, ale bez neustálého vzdělávání dnes nejde žádné povolání vykonávat dobře. Ostatně že učení je pro děti složité, pochopíme obvykle, až když si to znovu zkusíme sami na vlastní kůži.

Také navštívíme jiné školy, abychom se něčím šikovným inspirovali a něco zajímavého zase předali jim.

Všechny další aktivity jsou určené žákům a vám.

Pro děti zahájíme od pololetí čtenářský klub jako volnočasovou aktivitu, která pomůže rozvíjet jejich čtenářské dovednosti. Čtenářský klub organizujeme pro žáky 1. stupně, druhostupňaři jsou zapojeni v jiném projektu, kde na organizaci klubu spolupracujeme s městskou knihovnou. Pro rozvoj matematických schopností a logiky organizujeme ve stejném režimu klub zábavné logiky a deskových her, a to na obou stupních.

Velké naděje vkládáme do vzniku malých žákovských skupin, v nichž budeme připravovat žáky na vyučování. Tyto skupiny jsou jakousi obdobou reedukací, které znáte, ale budou v nich pracovat žáci bez ohledu na šetření v poradnách nebo na doporučení k reedukaci. Půjde o malé (minimálně tříčlenné) skupinky. Plánujeme jich deset.

Z výčtu aktivit je jasné, že si hezky popracujeme, povedeme po odpoledních kroužky, budeme se školit. Najdeme si ale čas i na poslední aktivitu, která je věnována odborně zaměřeným tematickým setkáváním a spolupráci s vámi rodiči. V příštích dvou letech připravíme besedy nebo setkávání se zajímavými hosty, např. s pracovníky z PPP, vysokoškolskými nebo středoškolskými učiteli, odborníkem v hygieně, dětským lékařem, psychologem, policistou… Rozhodně vás oslovíme, abychom věděli, o co budete mít zájem a co máme zorganizovat.

Doufáme jenom, že až uplynou dva roky zapojení do šablon, najdou se jiné prostředky, abychom mohli alespoň v těchto nadstandardních volnočasových aktivitách s žáky pokračovat. 

Napsala: PhDr. Marcela Žáková  18. 01. 2017