ZŠ Bruntál, Jesenická 10

ZŠ Bruntál, Jesenická 10
 Jesenická 1284/10
 Bruntál  792 01
   552 306 871
   info  1zsbr.cz
 Zřizovatel:Město Bruntál
 IČO:00852805
 Bank. spoj.:153151678/0300 



Vyučovací hodiny
a přestávky
1. hodina8:00 - 8:45
2. hodina8:55 - 9:40
3. hodina9:55 - 10:40
4. hodina10:50 - 11:35
5. hodina11:45 - 12:30
6. hodina12:40 - 13:25
polední přestávka13:25 - 13:55
7. hodina13:55 - 14:40
8. hodina14:45 - 15:30


3D Film ZŠ Bruntál

 

  Čtenářský klub – středa 21.6.2017

Předposlední klubové setkání se uskutečnilo v Městské knihovně v Bruntále a pozvali jsme na něj nejen své kamarády, ale i dospěláky, aby si s námi užili krásné společné chvíle s nejlepšími přáteli – knihami.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsala: Mgr. Miroslava Henčová  27. 06. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Užili jsme si Zahradní slavnost 2017

Krásné slunečné počasí a davy návštěvníků. Taková byla již čtvrtá zahradní slavnost, kterou pořádal Spolek přátel ZŠ Bruntál, Jesenická ve spolupráci s dalšími složkami veřejného života, rodiči, učiteli, žáky a dalšími obětavými spolupracovníky. 

 Zobrazit celý článek a galerii...

Autor: za výbor Spolku přátel ZŠ Mgr. P. Romanská  21. 06. 2017
 Kategorie: Flétnový soubor Notička  Hlavní stránka  Projekty  Spolek přátel školy  Školní družina Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Třetí Skotské hry v Bruntále

Už tradičně jsou na přelomu května a června ve sportovním areálu Základní školy Jesenická (známější jako Jednička) k vidění nesmlouvavé souboje v tradičních disciplínách skotských horalů. Letošní ročník Skotských her byl zase větší a lepší než ty předešlé, dokonce byl už i mezinárodní – do soutěží se totiž aktivně zapojili i žáci partnerské školy z obce Biala Nyska (Polsko), poprvé se přihlásil i tým z jiné bruntálské základní školy (ZŠ Školní 2). Nefalšovanou skotskou atmosféru úternímu odpoledni dodal ve svém kiltu otec-zakladatel Iain. Po roční pauze opět osobně dohlížel na zdárný průběh akce, jejíž tradici před třemi roky na naší škole založil.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsal: Mgr. Michal Karásek  02. 06. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Třída VIII. A v projektu Ukliďme Česko

Třída VIII. A  se zapojila do dobrovolnické akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“. Cílem akce je uklidit nelegálně vzniklé černé skládky a nepořádek.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsala: Mgr. Helena Daňková  10. 04. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  III. A v celostátní soutěži v anglickém jazyce

Letos se naši žáci ze III. A poprvé zapojili do 17. ročníku celostátní soutěže v anglickém jazyce "SING A SONG and SEND A POSTCARD". Soutěž probíhá pod patronací Velvyslanectví Velké Británie a hvězdy YouTube Steva R. Wattse (jeho videa mají téměř milión zhlédnutí denně) již 16 let, během této doby bylo vyhodnoceno již více než 1500 videí.

 Zobrazit celý článek...

Napsala: Ing. Anna Kodeda  06. 04. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Zkoušíme projekty v angličtině

Různé projekty jsou dnes moderní, každý nějaký ten projekt dělá - a tak jsme si s dětmi z 3. a 4. třídy řekli, že i my se jednoho projektu zůčastníme. Naším cílem bylo, abychom si vyzkoušeli angličtinu také v jiné formě.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsala: Ing. Anna Kodeda  05. 04. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Ukliďme svět, ukliďme Česko

Třídy VIII. A a IX. B se zapojily do dobrovolnické akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“. Cílem akce je uklidit nelegálně vzniklé černé skládky a nepořádek.

 Zobrazit celý článek...

Napsala: Mgr. Martina Rusnoková  05. 04. 2017
 Kategorie: Ekoškola  Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Školní čtenářské kluby

Říká se, že dnešní děti nečtou – je tomu skutečně tak? Pokud ano, je možné tento stav změnit? Proč je důležité, aby děti četly? Jak rozvíjet dětské čtenářství? Jaké knížky baví dnešní děti? Jak čtenářské aktivity zakomponovat do běžné výuky?

Čtenářský klub

                      Logolink

Na tyto otázky naše škola hledá odpovědi v projektu „Školní čtenářské kluby na 2. st. ZŠ“, v němž budeme s podporou Nové školy, o. p. s., po dobu tří let pracovat spolu s dalšími dvaceti šesti základními školami napříč celou Českou republikou. Všichni společně zaměříme svou pozornost mimo jiné i na to, jak rozvíjet čtenářství u náctiletých, v jejichž domovech četba nemá své pevné místo nebo kde se vzdělání nevěnuje potřebná pozornost. Projekt je financován z prostředků Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a běží v období 1. 11. 2016 – 30. 10. 2019.

Naše společná přesvědčení o dětském čtenářství

  •   Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby.
  •   Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce.
  •   Čtení je potřeba věnovat čas.
  •   Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí.

 

V naší škole se od února 2017 schází čtenářský klub otevřený přibližně 12 dětem převážně z druhého stupně, z nichž část tvoří žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Děti se ve formátu volnočasové aktivity potkávají jedenkrát týdně na dvě vyučovací hodiny. Cílem setkávání je vytváření čtenářského společenství. V centru tohoto společenství je bohatá nabídka knih a čtení. Čtenářský klub vedou dva manažeři – kmenový pedagogický pracovník školy a externista se znalostí dětské literatury a čtenářství z jiné organizace (nejčastěji z dětského oddělení veřejné knihovny).

Cílem klubu je pozitivně ovlivňovat členy v jejich vztahu ke knihám a čtení, přenést kladný postoj ke čtenářství i do jejich osobního života a tím alespoň částečně kultivovat i jejich domácí prostředí. Klub je vybaven podsedáky a kusovými koberci. Ve chvílích samostatného tichého čtení odpoutání se od lavic umožní vyhledat každému žákovi pohodlnou pozici, což je jedno ze základních pravidel pro rozvoj čtenářství velmi osvědčené metody RWCT Dílna čtení. Centrem bude ale především vybavená knihovna, pro mnoho žáků je to věc, na kterou nejsou z domova zvyklí, nepatří mezi předměty běžné, tedy ani nijak pro život důležité. Knihovna s vyrovnanými barevnými hřbety knih, kolem níž se žáci srocují, vybírají si knihy, neformálně si je doporučují, knihy vyjímají, prohlížejí a zase vrací zpět  – to je ideál každého čtenářského klubu.

Náplň klubu již od počátku zakládáme na třech stěžejních čtenářských aktivitách: sdílení vlastního čtenářství spolu s doporučováním si četby navzájem (zde klademe důraz na vrstevnické doporučování, které je hlavním faktorem při výběru knihy a v motivaci k četbě vůbec), půjčování knih domů – podle jasně daných pravidel, která si každá škola individuálně nastaví –  a přímá práce s knihou během samotné schůzky s důrazem na samostatné čtení knih dle vlastního výběru formou dílny čtení, resp. přímá práce s knihou formou čtenářských lekcí. Ve čtenářském klubu budeme kromě pravidelné činnosti organizovat i schůzky s odlišnou náplní. Jedná se o Den otevřeného klubu, kdy jsou pozváni rodiče či spolužáci, resp. ostatní učitelé naší školy, návštěvy osobností  v klubu a scénické čtení v klubu.

Čtenářský klub nemá být příjemným a inspirativním prostředím jen pro děti, nýbrž i pro paní učitelku, která jej vede. Možnost při vedení klubu spolupracovat s knihovníkem obohacuje zaběhlé postupy pedagogů o nový rozměr. Knihovníci mají větší přehled o dětské literatuře, nejsou svázáni osnovami a často se jim lépe daří vytvořit tu správnou volnočasovou atmosféru. Práce v tandemu učitel – knihovník přináší možnost osobního i profesního růstu na obou stranách. Obě vedoucí mají svoji osobní metodičku, která jim pomáhá připravovat klubový program tak, aby děti bavil, sledoval konkrétní čtenářské cíle a byl (časem) dobře využitelný i v běžné výuce. Smyslem projektu totiž není jen oněch přibližně 12 dětí docházejících do klubu, ale především postupné ovlivňování celého školního prostředí směrem k otevření se čtenářství a jeho prostoupení výukou i jiných oblastí než výhradně českého jazyka. Klubová setkání umožňují pedagožkám vyzkoušet postupy či metody, k nimž by se v běžné výuce třeba neodhodlaly, ať z důvodu vysokého počtu dětí ve třídě, nejistoty v metodě nebo nutnosti beze zbytku splnit cíle hodiny. Čtenářský klub je kroužkem i pro paní učitelky, resp. knihovnice – když se něco nepodaří, nevadí J. Slepá cesta nebo chyba jsou příležitostí pro zlepšení. Je však nezbytné se zastavit v reflexi setkání nad tím, proč se něco nezdařilo, hledat cesty, jak to příště zkusit znovu lépe.

Navazujeme na tříleté zkušenosti mimopražského projektu „Brána ke vzdělávání“ financovaného v rámci Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost. Spolu s námi taje dětského čtenářství (tentokrát však s explicitním zaměřením na děti s odlišným mateřským jazykem) prozkoumávají ve 13 čtenářských klubech 10 pražských základních škol, a to v projektu financovaném v Operačním programu Praha – pól růstu ČR.

Více informací o našem společném snažení, inspiraci i mnoho knižních anotací a lekcí využitelných ve výuce, najdete na www.ctenarskekluby.cz nebo na facebooku Školní čtenářské kluby. 

 

Vedoucí klubu Miroslava Henčová a Alena Visurová

Napsala: Mgr. Miroslava Henčová  01. 03. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Novinky ze školy

Vážení rodiče a přátelé naší školy,

chtěli bychom vás informovat o některých novinkách. 

Nejdříve rozpočet města a plánované opravy. Letos máme peníze na vyřešení havarijního stavu oken a střechy na IV. patře 2. stupně.  Takže až skončí přípravná část, začneme znovu budovat. Předpokládám, že výměna všech oken v uvedeném prostoru a oprava střechy začne v polovině května. Pochopitelně to celé s sebou ponese zvýšené nároky na organizaci, sníží se komfort pro žáky i učitele, budeme muset zvýšenou měrou dbát na kázeň a zajištění bezpečnosti. Nedá se ale nic dělat, výměna oken je nutná – po zkušenostech z loňského roku, kdy okno vypadlo, se už nemůžeme dočkat.

Dále bych vás chtěla informovat, že jsme se zapojili do výzvy MŠMT č. 22 a budeme opět realizovat tzv. šablony.

 Zobrazit celý článek...

Napsala: PhDr. Marcela Žáková  18. 01. 2017
 Kategorie: Hlavní stránka  Organizační informace  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Realizace projektu O krok blíž k poznání

Díky podpoře Města Bruntál jsme v rámci projektu "O krok blíž k poznání" mohli dětem s mentálním postižením ze speciální třídy rozšířit možnosti výuky o nové kompenzační a didaktické pomůcky a zvýšit tak efektivitu vzdělávacího procesu.

 

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsala: Ing. Anna Kodeda  29. 12. 2016
 Kategorie: Hlavní stránka  Projekty Nahoru   Náhled článku k vytištění

1 2 3 4 5 


 

 

 

Partneři

  • Základní škola Bruntál, Cihelní 6
  • Základní škola Bruntál, Okružní 38
  • SPŠ Bruntál
  • Gymnázium, Bruntál, příspěvková organizace
  • Obchodní akademie Bruntál
  • Pedagogicko-psychologicka poradna, Bruntál
  • Pilotní škola kin-ballu
  • Čtení pomáhá
  • FCB Panteři
  • Ekoškola
  • Jaro ožívá
  • Les ve škole
  • Ovoce do škol
  • Zdravá pětka
  • ZŠ Petrin
  • ZŠ a MŠ Andělská Hora
  • Středisko volného času Bruntál
Kalendář

Kde nás najdete


ZŠ Bruntál, Jesenická 10, 792 01 Bruntál | tel.: +420 552 306 871, e-mail: info@1zsbr.cz

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

© 1ZŠBR