Již potřetí se tento školní rok v některých z nás ozvalo „volání divočiny“ a my její hlas rádi vyslyšeli. V pátek 24. 6. se skupinka 8 dobrodruhů vydala na výpravu, která započala v sedle na Skřítku. Odtud jsme pokračovali přes Ztracené kameny až k Jelení studánce, kde jsme nachystali bivak, uvařili večeři a s posledními paprsky zapadajícího slunce vychutnali klid a mír hřebene Hrubého Jeseníku. Noc byla jasná, byť kratší, než jsme doufali. Ve čtyři hodiny ráno nás vzbudil sílící vítr a pohled do údolí nás přesvědčil, že je načase sbalit věci a ukrýt se v bezpečí malého přístřešku. Mraky ozařované mohutnými blesky nám poté předváděly nádherné divadlo, při kterém si každý z nás uvědomoval sílu a moc „matky přírody“.
Děti, které navštěvují keramický kroužek, se v letošním školním roce opět zúčastnily soutěže Voda štětcem a básní. Tuto soutěž vyhlašuje Povodí Moravy, s.p.
Ve výtvarné části soutěže získala za keramiku v kategorii starších dětí 2. místo Karolína Pražáková z V.B, 3. místo Jakub Savický ze III. C a cenu redakční rady Michal Jindra ze IV. C.
Vítězové obdrželi diplomy a věcné ceny. Ostatní děti, které do soutěže zaslaly svá keramická díla, byly odměněny drobnými dárky.
Vítězné práce jsou k vidění na stránkách www.pmo.cz.
Středa 22. 6. 2016 dlouho zůstane v paměti všem deváťákům, neboť tento den se oficiálně rozloučili se svým devítiletým působením na naší škole.
Velký sál kina Centrum v Bruntále byl svědkem dojemného, ale hlavně vtipného programu všech tří loučících se tříd. Áčko tančilo, béčko vtipně glosovalo dění ve škole a chování učitelů, céčko coby trpaslíci předvedlo různé pohybové kreace. Nechybělo děkování, vzpomínání, smích ani slzy.
Ocenění ředitelky školy úspěšným žákům a předávání květin završilo slavnostní dopolední chvíle. Hlavně rodiče si jistě uvědomili, jak jejich ratolesti rychle vyrostly a změnily se v šikovné mladé muže a krásné slečny. Právem na ně mohou být hrdí.
Také nám, učitelům, udělali obrovskou radost a přejeme jim jen samé krásné okamžiky a hodně úspěchů v dalším vzdělávání i osobním životě.
Konečně nastal den D a zástupci naší školy si měli převzít titul Ekoškola. Praha nás přivítala zamračenou oblohou a jemným deštěm. Nás to neodradilo a s velkým očekáváním jsme dorazili do Senátu ČR ve Valdštejnské zahradě. Pro žáky tam byly připraveny různé aktivity, poznávali se s žáky jiných škol, vyměňovali si zkušenosti a poznatky z ekotýmů. Slavnostního předávání se účastnili zástupci ministerstva životního prostředí, nadace Tereza, Senátu ČR, kteří vyzdvihli práci všech zúčastněných škol a odevzdali diplom s titulem Ekoškola. Naši žáci byli hrdí, že mohli svou prací přispět k tak velkému úspěchu a že učí chovat se ekologicky všechny spolužáky, rodinné příslušníky a kamarády. Po slavnostním předání titulu nás paní průvodkyně provedla po Valdštejnském paláci a měli jsme možnost pozorovat při práci naše senátory. Vyvrcholením krásného dne byla plavba na lodi po Vltavě a poznávání pamětihodností Prahy.
Tento školní rok se žáci 8. ročníku vydali poznávat naše vzácné savce do Slezského muzea v Opavě. Průvodkyně je poutavým způsobem seznámila se životem různých druhů živočichů. Každého živočicha měli možnost vidět vystaveného a poznávat jej. Kromě savců se věnovali alegoriím, symbolům, personifikacím v umění. Žáci měli možnost hledat v jednotlivých obrazech symboly, jinotaje, které tam uvedli malíři.
Po prohlídce se někteří vydali do opavského Domu umění na výstavu světově uznávaného umělce Salvadora Dalího, který patří k hlavním představitelům surrealismu. Viděli jsme více než dvě stovky exponátů prezentujících Dalího svět fantazie, symbolů a metafor.
Měli jsme možnost zhlédnout taktéž výstavu informelu, což je strukturální abstraktní umění. V závěru jsme zavítali do kostela sv. Václava, kde je vystaven oltářní obraz Oslavení sv. Václava z roku 1844. Díky velikost obrazui (rozměry malby 825 x 490 cm) jde o největší obraz sv. Václava, jaký byl kdy vytvořen.
Co byste dělali, kdyby se město rozhodlo vytvořit novou skládku vedle vaší školy? Tento problém se snažili řešit v IX. A. Žáci byli rozděleni do několika skupin, např. hoteliéři, kteří na místě skládky chtěli postavit nový hotel. Dále tu byli zástupci města, ministerstva, zřizovatelé nového typu skládky. Každá skupina na začátku představila svůj program, názor na dané téma.
Po úvodní části mezi sebou diskutovaly jednotlivé skupiny, obhajovaly svůj názor, snažily se přesvědčit o pravdivosti svého programu. Všechny skupiny dospěly k závěru, že máme krásné město a není potřebné ho ničit nějakou skládkou, že ho chceme zachovat čisté pro další generace.